Napkorong
Versek fõoldal · Prózák fõoldal · Gyakori kérdések · Szerzõk és verseik · Szerzõk és prózáikMarch 28 2024 13:19:54
Navigáció

- Tagjainkról mindenféle
Hurricane

Hurricane !

Régebben az egyik évi vakációnk mindíg Január elején kezdődött. Azt megelőzően az ünnepek,
sok fáradsággal jártak,Thanksgiving és főleg a Karácsony amik kimerítettek bennünket,jól esett
egy kis kikapcsolódás.
Akkoriban közel San Francisco mellett laktunk ahol egész évben élveztük a kellemes időjárást,
a Nyugati tengerpart csodálatos varázsát. A város hegyen ápült amit mi évek múltával megszoktunk,szivünkhöz nőtt, ahol mindent amit kivántunk ott megtalálhattunk.
Visszatérve az eredeti témára, már bevoltunk pakolva egy szép hétfő reggelen autónkkal irány
S. F. reptérre,jegyeink rezervációnk minden előre elintézve.
Kedvenc helyünk Hawaii ahol hosszú évek után ugyancsak otthonosak voltunk,mindent ismertünk. Repülőnk Boing American airline. Az út sokszor varriállódik de átlagban öt órát vesz igénybe.

Megérkeztünk a Honolulu reptérre,fellélegeztünk,nagyott szippantottunk az orchidea illatú
levegőböl.Hawaii lányok kis orchidea füzért akaszottak a nyakunkba, mondván ALOHA
ami üdvözletet jelent
Hawaii szigeteket James Cook Admirális fedezte fel 1778 ban,egy évvel később benszülöttek
őt megölték.Régebben minden szigetnek külön királysága vólt.1836-ban a sigetek vezetői
egyesültek, Kamehamea király vezetése alatt.1959 volt az év mikor Hawaii beolvadt az
egyesült államokban mint 50-ik állam.
Hawaii számtalan szigetekböl áll, négy van közöttük ahol az igazi élet zajlik.:
A legnagyobb sziget amit Hawaii nak neveznek, Maui a legnépszerűbb,Kauai a leg északibb,
és Oahu, Honolulu a fővárosa az összes szigeteknek.

Tervünk,ahol két hetet akartunk tölteni Maui a második legnagyobb sziget amit jól ismerünk.
Kisebb repülő várt ránk az út nem egészen harminc perc. Azok a kisebb repülők mint taxik
közlekednek szigetek között.
A rezerváció árában benne van az autó ami vár mindenkire a reptéren. Nincsenek taxik kivéve
Honolulut ami egy nagy város. Hotelünk neve Hilton ahol már vártak minket.
Megvoltunk elégedve szép helyet kaptunk amit előre kértünk. Ablakaink a tergerre néztek,
ami nincs megnyugtatóbb nézni azt a hatalmas víztömeget.
Vacsora után,ablakom előtt állva néztem a tengert és a parton lévő magas pálmafákat tudtam
hogy valami fog történni.

Maui szigete nagy, rengeteg látnivalókkal amik engem mindíg elkáprásztattak. Az egyik
legérdekesebb a Haleakala hegy ami tizennégyezer láb magasan nyúlik a felhők fölé.
Az a hegység olyan benyomást kelt, mintha a holdon lennénk. Hatalmas kráter amit a
hold völgyének neveznek,a látottakat elmondani nem lehet,látni kell elkáprásztató.
Kora hajnalban érdemes elindulni arra az útra, figyelni a napfelkeltét. A hőmérséklet közel
a fagyponthoz melegen kell öltözni. ott látható egy ezüst szinű bokor amit még sehol máshol
nem láttam. A kráter szinei csodálatosak,ez az a hely,amit soha nem hagytam ki.
A sziget nyugati részében található egy kis eldugott település aminek a neve HANNA.
Charles Lindberg híres aviator akit a háború kezdetén azzal gyanusítottak,hogy német párti.
ismeretlen tettesek ellopták a kisfiukat akit soha nem találtak meg. A házaspár visszavonúlt
az világtol elzárkózva Hawaii szigeten élték,fejezték be életüket. Egynapos autó túra ami
minden érdeklődést felkelt.
Maui sziget fővárosa Lahaina ott volt a régi királyság székhelye valamikor.Kis csoportokat
rendeznek ahol bálnákat lehet látni a tengerben.
A fő atrakció a tenger,gyönyörű pálmafák a hőmérséklet soha nem változik. Lágy selymes
szél cirógatja az arcodat ( Trade wind ) varriállódó zöldszinű víz homokos part.
Mikor lement a nap Hawaii benszülöttek megívnak egy vacsorára ( Luau )

Még mindíg az ablak mögött álltam,gondoltam még ilyen csend nem volt régen ahogy azon
gondolkodtam lassan kezdett fújni a szél ami talán percenként erősödött. Pálmafák hajladoztak mintha táncot járnának, Tenger hullámai hatalmas viadalba kezdtek.
Rádió bemondta hurrican közeledik nagy erővel nem szabad elhagyni a hotelt.
Na, mondom feleségemnek,ezt jól kifogtuk !
Nem telt sok idő, megszünt a világítás már esteledett, a felvinó nem működött mi a hatodik
emeleten voltunk a lépcsőházban sötétben botorkáltunk.
Másnap megtudtuk,hogy csökkenteni fogják az élelmet,nem tudni meddig fog tartani az
állapot. Ablakombol néztem egy vitorlás hajót, küzködött a hullámokkal a hajó lelehetett
horgonyozva mert egy helyben volt.Egyszercsak jött egy nagyobb hajó parti őrség életmentő.
Órákig küzdöttek,hogy megközelítsék a vitorlást ami a jelenlegi állapotba szinte lehetetlen.
A mentő hajó visszavonult saját magukat megmentve. Másnapra a vitorlás eltünt soha nem
tudtuk meg,hogy mi történt vele.
A sziget elszakadt a külvilágtol, semmiféle hírt nem hallotunk,alig kaptunk valami ennivalót,
hideg vízben zuhanyoztunk. Ez az állapot négy napig tartott,a vihar lecsendesedett,nem
szünt meg. Sikerült újra indítani a generátort visszakaptuk a világítást, telefonunkat.
Próbáltunk összeköttetést szerezni más hotelekkel. A sziget másik felében az Inter Continental hotel amit ismertünk,mondták van nekik villany élelem nem tudnak semmit
garantálni,tudnak adni egy szobát a második emeleten.
Nagy elhatározás volt, döntöttünk, megyünk !
Hotelünk managerével beszéltem kértem,hogy írja jóvá a nem haszált napokat amit nem tett
meg mondván ez Isten csapása ami nincs garantálva.
Bepakoltunk az autónkba lassan indultunk.Feleségem hajtott bennem nem bízott mondván
tul merész vagyok. Amiket láttunk ijesztő volt. a tenger hullámai felkavarták a homokos részt.
A parton vitorlás,mororos hajók zöme összetörve. Nagy része utunk vízben volt.
Autónk kerekei nem látszottak víz alatt voltak.Villany póznák a földön mindenütt.

Közel három óra autó út utám megérkeztünk az Intercontinentál holelbe. Reszepció halljában bokáig érő vizben mentünk bejerlentkezni,meg voltunk lepve. Mondták nyugodjunk
meg,mert külömben minden rendben van.Második emeleten kaptunk egy szobát aminek
ablakai a tengerre néztek. Közel voltunk a vacsora időhöz a bárban ittunk egy martinit,
ami jobban esett mint valaha.
Az étteremben semmi rendellenességet nem találtunk és a helyzethez képest megvoltunk
elégedve. Fáradtak voltunk gondoltuk jobb ha nyugalomba térünk.
Nem tudtunk aludni, tengernek a monoton egyhangú zúgása idegörlő. Néztem a hullámokat
felértek a második emeletig és az a hatalmas víztömeg zúdúlt vissza úgy hallatszott mint egy
bomba. Tudtam nem lehet csinálni semmit, ittunk egy pár koktailt,reméltük az álom el fog
nyomni hamarosan.
Másnap reggel nagyjábol körülnéztem az épület kötül a beton játdát a hullámok darabokra törték. A szél még mindíg tombolt de közelsem a korábbi erelyével.
Reggeli után a vezetőség ajánlotta,hogy vetíteni fognak egy régi filmet,hogy valamivel elfog-
lalják a vendégeket. A film jó és érdekes volt,nagy izgalommal néztük egyszercsak minden
leállt,sötétbe maradtunk az áramszolgáltatás megszünt..
Még két napot töltöttünk abban a hotelben az égbólt lassen kezdett kitisztulni, közölték,
hogy a tepülő járat. visszaállt szolgálatban.
Utolsó napot töltöttük Honoluluba ahol hallottak a történtekről ott semmi nem történt.
Másnap reggel repülőnk indult vissza San Francisco ba az örök szerelmesek városába.

Sokat voltunk a szigeteken,ez volt az első alkalom amit soha nem felejtettünk,amiböl sokat tapasztaltunk, évek múltával többször visszamentünk. Hawaii zene a naplemente,susogó
pálmafák orchideák édes illata, amiktöl nem szabadulhatsz soha.

Ágoston Tibor
Hozzászólások
Még nem küldtek hozzászólást
Hozzászólás küldése
Hozzászólást csak bejelentkezés után küldhetsz
Értékelés

Mai névnapos
Ma 2024. March 28. Thursday,
Gedeon napja van.
Holnap Auguszta napja lesz.
Ajánló
Szerelmes SMS-ek
Bölcs gondolatok
Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezni

Szollosi David
22/03/2024 01:16
Március 10 óta nem küldtek be verset???
Wino
Jó éjszakát kívánok! smiley
2xistvn
11/02/2024 09:37
Köszöntelek "Napkorong" Szép napot!
11/02/2024 07:43
Jó reggelt Napkorong! smiley
10/02/2024 15:47
Szép napot kívánok! smiley
Minden jog fenntartva napkorong.hu 2007-2009.