_A tisztesség és becsület minden dolognak hasznára van - a filozófiának is.
Ludwig Feuerbach
V
Tolnai Imre: Az átverés érzékelése
Mindig legyél tisztességes! Ez majd sok embernek örömet okoz, a többi pedig megdöbben.
Mark Twain
Két nappal ezelőtt kaptam egy SMS-t a mobilszolgáltatómtól,amelyben a saját átfogalmazásom szerint az áll,módosulnak a telefonálási díjak is. A legnépszerűbb közösségi portálon megérdeklődtem,mennyivel kerül majd többe nekem a telefonálás percenként,amennyiben továbbra is igénybe szeretném venni a szolgáltatásukat.
Minden egyes alkalommal „Kedves Imréztek”. Először azt írták ,hogy az a díjcsomag,amelyet használok, kettő, illetve három forinttal változik. Továbbá elküldtek egy linket a bővebb informálódásom érdekében .Ezt részletesen megtekintettem. Visszaírtam Nekik,hogy nem semmi,valamint azt kérdeztem meg,tervezik –e a közeljövőben ,hogy új díjcsomagot vezetnek -e be? Erre azt a választ kaptam, pillanatnyilag erről nem bírnak információval ,és figyelemmel kísérjem az oldalukat.
Ezt követően megkérdeztem, hogy az új díjak percenként érthetőek e? Ezt azért kérdeztem meg ,mert mindig , amikor beszéltem telefonon,a másodperceket percként könyvelték el,vagyis például két perc négy másodpercért három percet számoltak ! Megérdeklődtem ezek után,miért kerekítenek fölfele?Azt a reakciót kaptam ,náluk hatvan másodperc a számlázási egység. Ám úgy vélem és érzem,annyit kellene fizetni,amennyit valóban lebeszél az ember. Tehát se kevesebbet,se pedig többet! Igazságtalan,jogtalan és átverés érzete van így ennek,ahogyan csinálják! Tisztességtelen több pénzt kérni abban az esetben, amennyiben nem illeti meg Őket!
Nincs igazam? Egy kis józan ész megléte,s már meg is van a válasz.
Nem tisztességes másoktól olyat kérni, amire magad sem vagy hajlandó.
Eleanor Roosevelt
Szerintem mindenki kapott egy üzenetet, hogy: "....módosulnak a díjank és zletszabályzataink, részletek a ****.hu-n, felmondási jog a 2003. C. tv. 132. paragrafu (5.) bek. szerint"
(Legalábbis, én is megkaptam ezt az üzenetet.)
Ez gondolom vonatkozik a kártyás és az előfizetéses mobiltelefonokra is. Nekem kártyás telefonon van, és utoljára július 23-án utaltam rá 5.000.- F-ot, ami elég volt november 25-ig. Én ugyanis keveset telefonálok, s csak fontos ügyekben, és igyekszem rövidre fogni a mondanivalómat.
Az Üzletszabályzatot viszont nem találtam meg az interneten. Minden ilyen-olyan kedvezményes csomagok, lehetőségek szerepelnek, amire meg nem vagyok kíváncsi.
Üdv.: Torma Zsuzsanna
Tara Scott - December 02 2011 20:53:27
Kedves Imre!
Nagyon jól mondod. Így is jó nagyot kaszálnak rajtunk, a másodpercek számolásában pedig abszolút igazat adok Neked.
Szeretettel üdv: Tara
vali75 24/04/2024 08:23 Szép napot kívánok! vali75 23/04/2024 18:20 Szép napot kívánok! Murak Tibor 22/04/2024 20:42 Szervusztok Szerzőtársak! vali75 22/04/2024 19:32 Szép estét kívánok! hzsike 22/04/2024 18:05 Szépséges délutánt mindenkinek! vali75 21/04/2024 23:18 Jó éjszakát kívánok! rapista 21/04/2024 19:18 Jó éjt! Holnap jövök! vali75 21/04/2024 19:14 Szia István! Örömmel làtlak újra az oldalon. Remélem jól vagytok. vali75 21/04/2024 19:09 Szia Tibor! Írok pü-t. rapista 21/04/2024 19:08 Visszaállt!
Valika! Köszönöm szépen! üdv rapista 21/04/2024 19:07 Hová lettek a bejegyzéseim? rapista 21/04/2024 19:04 Valika! Zszs nevet a prózánál nem tudom kiütni a novellám előtt! Valaki betagadt! Köszönöm szépen! rapista 21/04/2024 18:43 Most küldök egyet!
üdv rapista 21/04/2024 18:37 Jó napot, lányok, fiúk! Murak Tibor 19/04/2024 19:01 Jó helyen járok, ha itt vagyok? A Napkorong volt az első internetes portál, ahova beküldtem a verseimet, de akkor még itt nyüzsgés volt. Mi történt, mi ez a nagy csend?