|
Vendég: 27
Nincs Online tag
Regisztráltak: 2,210
|
|
_V
MIT KELL TARTALMAZNI EGY HIBÁS LAPTOP JAVÍTÁSÁT KÉRŐ MEGRENDELŐ LEVÉLNEK?
Valószínűleg a szerviz már indulásakor,- előre nyomtatott megrendelő lapot kínál az érdeklődőknek, amelyet a cég honlapjáról kell letölteni és oda visszaküldeni. Ezzel megkötik a megrendelőben bujkáló értékes gondolatok világra jöttét, amolyan „Ember tragédiájából” ismert, széklábfaragó Michelangelót csinálnak belőle. Ennek elkerülésére bocsájtja alapítványom rendelkezésre a szabadon formálható, kreativitást fejlesztő, megrendelőlap-mintánkat.
Fontos a cégvezetés megszólítása olyan formán, hogy kiolvasható legyen belőle az alázat, amivel föltekintünk a témában vélhetően páratlan szaktudással rendelkező vezetőre. Jól jöhet az még később nekünk! Egy példa:
MÉLYEN TISZTELT SZERVÍZVEZETŐ FŐMÉRNÖK ÚR!
ILLETÉKES MINISZTÉRIUMI, BIZALMAS KÖRÖKBŐL ÉRTESÜLTEM MAGAS SZAKTUDÁST IGÉNYLŐ MUNKÁIRÓL, MELYEK GYAKRAN KÜLFÖLDRE, EGYETEMI ELŐADÁSOKRA, ORSZÁGOS JELLEGŰ LÉTESÍTMÉNYEK FEJLESZTÉSÉBE VALÓ SZAKÉRTÉSRE SZÓLÍTJÁK ÖNT! ÍGY TELJES BIZONYTALANSÁGBAN VAGYOK, HOGY KAPHATOK-E A SORSTÓL EGY ESÉLYT, - REMÉLHETEM-E, HOGY AZ ÖN SZEMÉBEN NYILVÁN NYAMVADT, JELENTÉKTELEN LÉGYPISZOKNAK TEKINTETT, MEGBETEGEDETT LAPTOPOMAT MEGVIZSGÁLNÁ ÉS VÉLEMÉNYT ALKOTNA, - VAJON MEGGYÓGYÍTHATÓ-E, VAGY ÉLETÉT A VESZÉLYES HULLADÉKOK TEMETŐJÉBEN KELL BEFEJEZNIE. AMENNYIBEN VÁLASZA A BIBLIAI FÖLFELÉ SZÁLLÓ FÜSTHÖZ VALÓ HASONLATTAL ÉLVE KEDVEZŐ, ÚGY KÉRNÉM, AZ ILYENKOR SZÜKSÉGES BÜROKRATIKUS IRATOK ELKÉSZÍTÉSE UTÁN MAGASAN KVALIFIKÁLT ALKALMAZOTTJAI KÖZÜL AZ EGYIKNEK JAVÍTÁSRA KIADNI SZÍVESKEDJÉK!
Valószínűleg a bevezetőben feltételezett elfoglaltságból csak annyi az igaz, hogy gyakran elmegy a szervizből magánügyeit – például elmaradt csekkek befizetését – intézni a postára, vagy, - hogy a legújabb digitális fejlesztések újdonságait is megismerje, - a nagy műszaki áruházakat becserkészni – hogy így tapasztalatokat szerezve, nyugodtan kijelenthesse: hülye? …az már nem vagyok! A gyakorlat azt mutatja,, hogy eddig még senki sem kért helyreigazítást, csak a feleségek panaszkodnak, hogy a büszkeségtől feszülő mellényekről lepattanó gombokat nekik kell felvarrni!
Ezután következhet az alapadatok, a laptop műszaki paramétere és összetevőinek megadása!
XY MODEL, SORSZÁM, PROCESSZOR, GRAFIKUS KÁRTYA, OP. RENDSZER
Nagyon tanácsos ezeket az adatokat a laptophoz mellékelt műszaki leírásból kimásolni, - mert a hozzánemértést bizonyító elírások, mint például processzor helyett pesszáriumot, vagy professzort, RAM helyett rumot írni, olyan lemoshatatlan, országszerte széles körben ismerté váló szégyenfoltot hagynak a megrendelőn, amelyet haláláig, vagy még annál tovább is viselnie kell.
A BETEGSÉG KITÖRÉSÉNEK ISMERTETÉSE ÉS LEÍRÁSA:
A hibajelenség leírásakor ne szabjunk határt a fantáziánknak! Ennek úgy kell sikerülnie, hogy a szakember az elolvasása után erős késztetést érezzen a javítás azonnali elkezdéséhez. Ne rontsuk el a kedvét azzal, hogy a merevlemez tartalmának megőrzését kérjük tőle, zutty, kitörölheti!
Ezután hízelegjünk, könyörögjünk és kérjük a géppel szemben elkövetett bűnünk alól való felmentést! Ehhez ajánlatos az alábbi szöveg beemelése a megrendelésbe:
A MEGHIBÁSODÁST OLYAN SÚLYOSNAK TALÁLTAM, HOGY MEGOLDÁSÁRA MINDENKÉP EGY OLYAN MEGBÍZHATÓ, JÓL MŰSZEREZETT ÉS KIVÁLLÓAN KÉPZETT SZAKEMBER-GÁRDÁVAL RENDELKEZŐ SZERVÍZT KERESTEM, MINT AMILYEM AZ ÖNÖKÉ!
KIEGÉSZÍTŐK
Soha nem árt egy kis szánalomkeltés. Lássunk erre is példát!
KÉREM, SEGÍTSENEK KI A BAJBÓL ÉS RÖVID HATÁRIDŐ VÁLLALÁSÁVAL JAVÍTSÁK MEG A LAPTOPOMAT!
vagy
MESSZIRŐL JÖVÖK ÖNÖKHÖZ, NEM SZERETNÉK 2X FORDULNI. EZÉRT KÉREM, JELÖLJÉK MEG, HOGY A PIZSAMÁN ÉS A FOGKEFÉN KÍVÜL MIT HOZZAK MÉG MAGAMMAL ÉS HÁNY NAP FIZETÉS NÉLKÜLI SZABADSÁGOT KELL KIVENNI, HA KI AKAROM VÁRNI A GÉP MEGJAVÍTÁSÁT!
KÖLTSÉGEK
A kezükbe tartott tájékoztató ingyenes, helytelen használatából eredő károkért az alapítvány semminemű felelőséget nem vállal!
A remény hal meg utoljára! Fontos a költségek megismerése, mert ennek hiányában könnyen olyan helyzetbe kerülhet a páciens, hogy igénybe kell vennie a TV-ben reklámozott, házhozjövő bank szolgáltatásait, hogy laptopját kiválthassa. Esetleg ebből a pénzből már megéri inkább egy újat venni. Ennek kiválasztását bízzuk egy nagyobb szakboltra. Az alkalmazandó mintaszöveg:
KÉRNÉK ÁRAJÁNLATOT A VÁRHATÓ KÖLTSÉGEKRŐL! MIELŐBBI VISSZAJELZÉSÜK REMÉNYÉBEN MARADOK TISZTELETTEL
N.N.
A tájékoztatót minden EU-s, Állami- és Közigazgatási támogatás nélkül készítette a „NEVESS EGY PICÍÍÍÍÍÍT” Alapítvány. Igazgató: Andy Jazz. Kérjük, mosolyával támogassa az intézményt!
|
|
|
- január 16 2012 20:08:37
Kedves Andy!
Támogatva a "Nevess egy picííííít" Alapítványt én is megmosolyogtam az általad leírtakat.
Lehet, hogy szatírikus, de előfordulhat, hogy néha ennyire meg kell "alázkodnunk", ha azt akarjuk, hogy laptopunk, számítógépünk vagy azoke gyéb tartozékai hamarabb javításra kerüljenek.
Én most csupán a Samsung fekete-fehér nyomtatóm festékpatronjának az újratöltését várom. Már elmúlt egy hete, hogy leadtam, de még átvételi elismervényt sem kaptam róla. Remélem, visszakapom, újratöltve.
Köszönöm a részletes tájékoztatást!
Szeretettel: Zsuzsa
|
- január 17 2012 09:37:56
|
- január 17 2012 09:58:19
Kedves András!
Áttanulmányoztam írásodat és a következőképpen képzeltem el a szituációt.
Megérkezik a levél az igen tisztelt, nagyra becsült, szétfényezett ego-val rendelkező FŐMÉRNÖK ÚR-hoz. Nem teszi fel a szemüvegét - pedig kellene, mert anélkül nem lát -és olvassa nagy "átérzéssel" a levelet. Minden második sort, miért? Nem elég? Érti ő, hogy mit akar a szerencsétlen ügyfél, de nem, nem ad esélyt! Egyébként is megállapítja magában, hogy az alkalmazottai nem azért vannak az ő fennhatósága alatt, hogy holmi kisemberek meghibásodott laptopjait javítgassák! Hát még mit nem! Úgy hogy választ sem kap a kérelmező, írja újra, könyörögjön az anyja mindenit!
Különben is, be kell még néznie haza felé menet - meg úgy a munkanap 99 %-ában - a varrodába, (milyen varrodába, hát az övébe, hiszen az is az ő tulajdona, meg az alkalmazottak is) ahol a sok gombot visszavarrják az ingekre, zakókra, melyek mellfeszülés közben lepattantak. Hát csak nem a felesége fogja visszavarrni? Ugyan már! Van erre speciálisan kifejlesztett alkalmazotti gárdája és külföldről beszerzett gépsor.
Tovább olvasva, a szánalomkeltő levélre már oda sem figyel, különben sem tud, mert időközben behozta a titkárnője a rumos kávét, az ajtót kulcsra zárta, (ilyenkor a főnököt nem szabad zavarni, ezt az alkalmazottai kristály tisztán értik, úgy hogy ők is elmennek a magánügyeiket intézni) Micike az ölébe zuttyan, kávé borul a kérelemre, sebaj, majd ír másikat az ügyfél, különben sem érdekli most semmi más!
A gép megjavítását kivárni, ahhoz kevés a két napi pizsama és fogkrém, oda kell költözni a CÉG közelébe (albérletbe hát, hát hogyan másképp, nem egyszerű művelet azt megjavítani, idő kell hozzá, jó idő, jó hosszú idő) hiszen az alkalmazottak nagyon elfoglaltak.
A Tv-ben reklámozott bankok "házhoz jövök" szolgáltatásait is fontolóra kell venni, mert nem lesz egy ócsóság!
Mert mire a hiba egyáltalán megállapításra kerül (az is hetek kérdése,) egy másik szakmai gárda megállapítja, hogy a laptopot nem lehet megjavítani (persze addig várni kell, hogyne, hiszen ott az albérleti szobában van idő rengeteg) nagy nehezen elkészül a válaszlevél. Nem telefonon, á, dehogy, levélben, mert azért mégis csak úgy illik válaszolni, nem sokat kell írni, néhány sort, melyet én így képzelek el:
"Kedves Ügyfél!
Örömmel vettem kérelmét, de sajnos nem sikerült megjavítanunk a laptopját, úgy hogy vagy elviszi, vagy a becsukott ablakon keresztül fog landolni a kockakőre (mert innen a X. emeletről szét fog törni a proci, nem baj, úgy sem jó semmire) amit nem szeretnék. Mindezek után javaslom 3 laptop megvételét innen a szervízünkből (egyik rosszabb mint a másik, nem baj,) és ha ne talán tán nem tudja beüzemelni, visszahozhatja mind a hármat és csinálunk belőle egyet, de az már tuti lesz. Ennyit ígérhetek.
De különben a szolgáltatásainkért, remélem, hogy készpénzben fizet, mert különben itt marad gombot varrni! Nem tud, majd megtanul, a kutyafáját nekije!!!
Kedves András!
Gratulálok Alapítványodhoz, kitünő írásodhoz, mely látod megint csak további gondolatokat szült az agytekervényeimben.
Szeretettel olvastalak: Évi. |
- január 22 2012 21:27:01
Magam és az Alapítvány nevében köszönöm, hogy a művem olvasása, valószínűleg egy-egy mosollyal is gazdagította az Alapítvány mosolytárát
Szeretettel Andy |
|
|
Hozzászólást csak bejelentkezés után küldhetsz
|
|
|
Ma 2024. november 21. csütörtök, Olivér napja van. Holnap Cecília napja lesz. |
|
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezni
|
|