Napkorong
Versek fõoldal · Prózák fõoldal · Gyakori kérdések · Szerzõk és verseik · Szerzõk és prózáikMájus 19 2024 20:52:49
Navigáció

Halál rémület
_

Halál rémület !

Valamikor régen,fiatalabb éveimben a második feleségemmel ismerkedtem, mikor zimankós
hideg volt Amerika keleti partján . Munkahelyünkröl levettünk két hetet keresve melegebb
éghajlatot.
Az irány Puerto Rico ( gazdag part ) és a szűz szigetek ahol még soha nem voltunk. mindkét helyen kellemesen voltunk meglepődve.A karib tengernek ezek a szigetek a legszebbje.
Puerta Rico Spanyol gyarmat volt 1493 - 1898 ig mikor au USA tulajdonába került.Az utolsó
mépszámlállás szerint 3.5 millió lakos. Polgárai adót nem fizetnek.
Fővárosa San Juan nyelv Spanyol és Angol saját körmányuk zászlójuk van nem kivánnak
függetlenek lenni mert élvezik az adó nélküli jó életet.
Egy pár napot töltöttünk San Juan ban a végcél Sent Thomas szűz sziget volt.
San Juan egy része amit régi San Juan nak hívanak,csodálatos régi Spanyol épületekbe
gyönyörködtünk,egyik szebb mint a másik virágok mindenütt.Ünnepi viseletük tipikus Spanyol.
Fő termékük cukor, rumm,ananász. Barátságosak mindíg mosolyognak

Búcsút intve Puerto Rico nak, egy olyan repülőre száltunk ami a vízböl száll fel amitöl feleségem egy kicsit félt mert az volt az első alkalom azzal a géppel.
Repülőről azok a kis szigetek amik csodákatos látványt nyújtanak.Megosztva fele Angol és
Amerikai tartomány.
St. Thomas az egyik lagnagyobb a szűz szigetek között, 1493 körül Chistofor Columbus
kerülgette ezeket a szigeteket nem ismervén a környéket.Holland felfedezők kebelezték be
ezt a környéket amit később eladtak a Dánoknak. 1673 at írtak mikor az első gályarab
hajó megérkezett. St. Thomas lett a rabszolga kereskedelem közpőontja ami sokáig tartott.
1850 körül Amerika felajánlott 7.5 millió dollárt a három szűz szegetekért : St. Thomas ,
St. Croix és St. John. A Dánok nem fogadták el,hosszú huza-vona utám az alku megszünt.
Az első világháború után 1917-ben Amerika újbol próbálkozott ez úttal 21-miilió dollárt
ajánlottak amit a Dánok elfogadtak.

Repülőnk nagy csobbanással leszállt a tengeren egy kis molószerűség volt ahonnan ki lehetett gyalogolni a partra. Taxival mentünk a hotelünkbe ahol a rezervációnk volt.
A hotel neve Blue Beard ( Kék szakál ) Ami egy hires kalóz nevét viselte. Megvoltunk
elégedve szép szobánk a terrasz a tengerpartra nyilott. Autója csak annak akik ott laknak
turistáknak taxi járat van körbe az egész szigeten.
Kicsit megpihentünk, a hotelünk a tengerparton volt, alig vártul,hogy elmerűljünk azúr-kék
hullámolbanA szigetnek számtalan szép helye van amit itt Beach nek neveznek,bársonyos
puha homok a víz egész évben egyforma akár csak a hőmérséklet.
Akkoriban ami közel 60-évvel ezelőtt volt csak ez az egyetlen nagy hotel volt. Ahová vissza
tértünk számtalanszor csodálva a sok szép fejleményeket,kiválló híres étkező helyeket.
Sokszor körüljártuk autóval a szigetet mindenhol vannak kis ideiglenes bárok ahol van egy
népszerű ital amit banánnal csinálnak fekete rummal,neve banánadacory.
Szamarakat lehet bérelni ha valakinek van kedve szamárháton menni,ami mulatságos.

Már ott voltunk egy jó hete olyan szinem lett mint egy újjonc négernek. volt egy kedvenc
titkos tengerpartunk ahol alig lehetett látni embereket. Körülvéve a pálmafák százféle
változatával. Ott szoktunk fürdeni. Ott hevertem a parton néztem a szép kék eget,feleségem
uszkált a vízben amint láttam a megengedettnél messzebb ment gondoltam csak ékvezze
magát.Egyszer csak felnéztem a témülettől nem tudtam hirtelen mit csináljak.Cápának a
fekete üszonyát láttam nem messze tőle. Kiabálni nem akartam mert ha megijedne még
sokkal roszabb lenne.Bevágtam magamat a vízbe pár perc míg oda értem megfogtam őtet,
- mondom : nézd, befogtam a száját ne,hogy sikítson,azt hittem el fog ájulni,de nem.
Azt vettem észre a cápa egy kört úszik körülöttünk, egy alkalommal éreztem egész közeli
súrlódást a lábamon.
- Mondtam feleségemnek : szép csendben ússzunk ki ebböl a körböl egy kis idő múlván
időnként visszanéztem, a cápa még mindíg azon a helyen úszkált körben.Nekünk hihetetlen
szerencsénk volt amiböl halálos küzdelem lehetett volna.
Vitorlás ember voltam egész életemben,hajóm még mindíg ott libeg a Long Izland sound
vizén. Feleségem annyira megijedt nem akart többet a vízbe menni.
Akkor este elmeséltük a történteket a hotel barátainknak ami alkalmat adott rá,hogy rendeztünk egy szép nagy cápa partit. Ami egyúttal egy búcsú parti is volt mert rá egy nappal taxival mentünk ki a Sarlotte Amalia repülő térre.
A két hét a leg kellemesebb volt a cápát kivéve,St. Thomas az egyik legszebb nyaraló hely
amit csak ellehet képzelni. Évekkel később sokszor látogattuk azokat a szigeteket.
Némely helyen kivoltunk ábrándulva a nagy fejleményekböl amik rontják a természet
szépségeit

Ágoston Tibor
Hozzászólások
mamuszka - október 24 2020 22:17:27
Kalandos életed állomása érdekes, de itt nem annyira ....
Kár, hogy nincsenek unokáid, ők büszkék lennének rád éséleted más nagy kalandjaira is.
Tiberius - október 28 2020 21:43:36
Kedves Sarolta !
Már 45 éves vóltam mikor életem igazi párját megtaláltam és csak élni akartam,akkor lezdtem járni a világot.
Köszönöm,hogy olvastad.
Szeretettel Tibor
Hozzászólás küldése
Hozzászólást csak bejelentkezés után küldhetsz
Értékelés

Mai névnapos
Ma 2024. május 19. vasárnap,
Ivó, Milán napja van.
Holnap Bernát, Felícia napja lesz.
Ajánló
Szerelmes SMS-ek
Bölcs gondolatok
Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezni

18/05/2024 06:02
Köszönöm szépen kedves Tibor! smiley
Murak Tibor
28/04/2024 20:35
Boldogságos névnapot kívánok kedves Valika!
28/04/2024 13:14
Valika! Isten éltessen!
24/04/2024 08:23
Szép napot kívánok! smiley
Minden jog fenntartva napkorong.hu 2007-2009.