|
Vendég: 14
Nincs Online tag
Regisztráltak: 2,213
|
|

Belibbenek kéthetente
olvasom a versedet,
elmodom, hogy nem tudsz írni,
törjed csak a fejedet!
Nem gördülnek már a sorok
nincs egy ép gondolatod!
Megalázlak, meggyötörlek,
jobb lesz, ha abbahagyod!
Kritizállak éjjel-nappal,
mert csak ehhez értek én!
Verset írni azt nem tudok,
kérdezed, mit érek én?
Hidd el nálad sokkal többet,
észreveszem a hibád!
Törölheted a bús könnyed,
műved ostoba, silány!
Gonosz vagyok, így születtem
ezt hagyta rám jó apám,
csak is rosszat művelhettem,
meggyötörlek úgy lazán!
Úgy látom, hogy nem lesz könnyű
dolgom veled azt hiszem,
nem adod fel ezt a harcot,
megrendül az én hitem!
Jobb lesz, hogyha tovább állok,
veled ki nem kezdhetek!
Percek alatt bemutatod
hogy kell írni verseket!
Hiába is okoskodom,
lesöpörsz a pályámról,
tollad hegyes, megsért engem,
nem kerül el lázálom!
Álmodom, hogy jó kritikus
válik egyszer belőlem,
ott keresem majd a hibát
ahol azt meg is lelem!
Ellibbenek tőled nyomban
szégyellem is magamat
otrombán én rád rontottam
ne hallgasd a szavamat!
Elhúzok a sűrű ködben,
kondenzcsíkom itt hagyom,
emlékezz rám halkan, csöndben,
hidd el, jó a tartalom!
Befogom már a pofámat
többé meg sem szólalok,
szégyenfolt a becsületen,
tévedtem egy jó nagyot! |
|
|
- április 15 2012 06:45:47
Kedves Évi!
Kritikus gondolataidat, nem kritizálom!
Az őszinteséget tisztelem!Szívesebben fogadok egy bántó negatív kritikát, mint egy hazug hízelgést!
Ha kioktatnak, hát legyen!! Ne mások mondják meg mit ér a műved! Te tudod Neked mit jelent!
Gratulálok remek írás, még elolvasom újra!
Maria    |
- április 15 2012 08:10:22
Kedves Maria!
Ez a versem egy hozzá nem értő kritikusról szól, aki végül is belátja, hogy nem áll a helyzete magaslatán, de mégis kritizál. Én is szeretem a kritikát, ha az építő jellegű, nem sértő, és tényekkel alátámasztott.
Elfogadom a kritikát olyan személyektől akit én respektálni tudok, mert bizonyított. (Jobban tud írni mint én, de ha nem, az sem baj, csak legyen mögötte olyan tudás arzenál, mely segítségével ő kritizálni tud. Ismeri a szabályokat, nem a levegőbe beszél)
A hazug hízelgés többet árt, mint használ.
Egyébként én úgy gondolom, hogy mindenki érzi azt, hogy jó-e az amit ír, vagy nem.Én legalábbis, ha nem jönnek gördülékenyen a szavak, mondanivaló, nem görcsölök, mert abból nem lesz semmi.
Legalábbis lesz valami, csak nem jó. Én is voltam már úgy, hogy az első versszak simán megszületett és a következő elvetélt. Ilyenkor abbahagyom, mert tudom, hogy eljön az a pillanat - általában hajnalban - amikor peregnek a sorok, minden görcs nélkül. Van időm, kivárom ezt a pillanatot. Van az úgy, hogy nekem sem tetszik amit írok, de azt nem is publikálom. Ha én magammal nem vagyok megelégedve, nem várhatom mástól, hogy az égig magasztaljon.
Viszont az olyan kritikákat - hogy jöttem, itt voltam, olvastam, úgy gondolom elmondhatom véleményemet és enyém a győzelem, mert most aztán jól kioktattam az anyja mindenit! - nem szeretem. Aki kritizál nagy felelősséget vállal. És ha már felelősség azt tegye felelősségteljesen, legjobb tudása szerint.
Nagyon szépen köszönöm,hogy itt voltál értékes véleményeddel.
Baráti szeretettel: Évi.   |
- április 15 2012 09:07:10
Kedves Évi!
Üzentem, hogy visszajövök. Még-egyszer elolvastam a verset, mert több van benne, mint első olvasásra gondoltam. Már írtam, hogy a verseket amiket felteszek közöttük nagyon sok régi is van. Úgy érzem "mai-fejjel" mindet át írnám, de nem teszem, mert kíváncsi vagyok tetszik e az embereknek a számomra még értékes, de formailag kifogásolható szerintem gyenge kis mű is.
Jó volt elolvasnom a véleményedet erről a témáról: Maria  |
- április 15 2012 09:32:23
Kedves Maria!
Vártalak! Tudom, hogy régebben írtad verseidet és az a véleményem, hogy jól teszed, hogy nem írod át, mert alapvetően az ember jelleme, értékrendje nem változik, tök mindegy hány éves, csak nyilván tapasztaltabb, iskolázottsága következtében nagyobb tudással rendelkezik, de élettapasztalata a jellemén - én úgy gdondolom a csekélyke eszemmel - nem változtat. Alapvető gondolkodásmódját sem befolyásolja, legalábbis én magamból indulok ki. Az élet fontos dolgairól így gondolkodtam 18 évesen is, mint most. És mivel az ember verseiben önmagát adja, az nem változhat! Nem hiszem viszont, hogy ha "mai-fejjel" mindet átírnád, lényegesen másképpen ítélnéd meg a helyzetet. Szerintem a mondanivaló ugyanúgy jönne le, és ugyanaz lenne, mint az évtizedekkel ezelőtt írtaknak. Az én véleményem az, hogy formailag nem kifogásolható - Te is a kötött formát szereted és alkalmazod, szereted a rímeket, ezért írtam Neked rögtön, hogy hasonló a stílusunk- és nem mondanám azt, hogy gyenge kis mű.
Én az ilyen műveket szeretem, nincsenek cirkalmazva, érthető, nyomon követhető mondanivalóval, és következetes gondolatokkal.
Köszönöm szépen, hogy "visszanéztél".
Szeretettel: Évi.   |
- április 15 2012 09:48:35
 Amit leírtál a hozzászólásodban, tanítani kellene
Én néha óvatosan leírom a véleményem, mert ha valami "sántít" és érzem, akkor nem fogok hazudni és udvariaskodni, annak ellenére, hogy nem tartom magam jó írónak. Néha sikerül egy-egy vers, de valahol ki kell írnom az érzéseim. Ez nem feltétlen a "profik" oldala. Megértem azt, ahogy Te teszel, de amikor még több a nem túl jó vers a jónál... de azt utat végig kell járnod... Én úgy vagyok vele, ha valakinek nem tetszik ahogy írok, úgy sem fog elolvasni. Ha lát benne valamit, elolvassa s legfeljebb leírja mi az ami nem tetszik. Az ilyen kritikát én is szívesen olvasom, mert tanulok belőle. Volt rá példa, nem egyszer.
Mindezek ellenére úgy gondolom, "érzem" a verset annyira, hogy le merjem írni amit gondolok. S tegyük hozzá az álszentség sem különb dolog. Az őszinteség és a tisztelet, nagyon fontos.
De nem cáfolni akarlak Évi. Igazad van.
Jó lett a vers nagyon... |
- április 15 2012 10:39:49
Kedves Sanyi!
Köszönöm szépen, hogy olvastál és véleményeztél!
Szeretettel: Évi.   |
- április 15 2012 10:55:13
Kedves Elaine!
Én úgy gondolom, hogy az a jó, ha "érzed a verset annyira, hogy le merd írni, amit gondolsz".Én is így vagyok ezzel, először is nekem kell megbarátkoznom a versemmel, és ha nekem tetszik, akkor már olyan nagy baj nem lehet. Ha mégis negatív kritika éri, elgondolkodom, de csak abban az esetben, ha olyan személytől kapom a kritikát, akire én úgymond "felnézhetek", azért mert...
és ha átgondoltam a dolgot és igaza van, el kell, hogy fogadjam.
Az, hogy amatőr, vagy profi, az engem már különösebben nem hat meg, mert egy amatőr is tud (ha jó) remeket írni, egy profi is tud rosszat írni, ha nem annyira jó. Ez relatív. Tök mindegy ilyen szempontból, hogy amatőr vagy profi, az írás minősége a fontos és a kritikus felkészültsége, hozzáértése, mert felelősséggel kell döntenie.Nem jöhet közbe szimpátia, bárminemű kapcsolat, ha jól csinálja a dolgát.
Egyik portálon megfigyeltem, hogy volt egy ügyeletes kritikus - ő azt hitte, hogy jól csinálja amit csinál - aki a jól megírt verseket degradálta, a semmitmondó, rímtelen, szakszerűtlen ostoba mondanivalójú - már ha volt egyáltalán ilyen is -az égig magasztalta, de csak azért, mert az ismerőse, rokona, írótársa, vagy mit tudom én, hogy kije volt az illető. Nem sokszor néztem be erre a portálra, mert ezt a tényt nagyon gusztustalannak ítéltem.
Nagyon szépen köszönöm értékes véleményedet és , hogy olvastál.
Szeretettel: Évi.   |
- április 15 2012 11:47:33
Kedves Évike!
Nagyon jó! Mit is írjak, hisz annyi minden bennem van: elgondolkodom hirtelen: a blogomon, a munkám során mennyi kegyetlenséget élek át - sárga földig leócsárolva a munkánkat, - az irigység, a gonoszság árad hozzászólásokból - olyantól, aki egy sort nem tud értelmesen leírni. Hosszú időre tudja az embert visszavetni. Az építő kritikát szeretettel fogadom - mindig örülök neki. Megértem azt is, ha nem tetszik valami, de akkor sem bántóan írjon kritikát, hisz nem tudhatja senki, aki írta azt a verset, vagy gondolatot, ő mit érzett közben. Igaz, más - de a szitu jut eszembe: valaki kioktatott, hogyan kell tolókocsiban élnem - én, aki 1987 óta abban élek. Hát ilyen a kritikus is - tisztelet a kivétel - persze.
Gratulálok versedhez. Szeretettel: Szomorúfűz |
- április 15 2012 12:25:21
Kedves Gitka!
Nagyon szépen köszönöm őszinte tapasztalataidat a témával kapcsolatosan. Én úgy gondolom, hogy aki nem tud úgy írni, ahogy és a kegyetlenség, irígység génjeit hordozza magában, az ócsárol.
No persze könnyű azt mondani, hogy ne figyeljünk oda rá, de ez nem így működik. Akinek egy kicsit is érzékenyebb a lelkivilága - márpedig a költők, írók lelkivilága érzékenyebb az átlagnál - nyilvánvaló, hogy vissza tudja vetni az embert. Akinek nincs empatikus képessége, annak nem lehet beszélni, mert úgy sem tudja beleélni a másik ember helyzetébe, gondolataiba magát.
Én ugyan a kötött versforma és a rímek szerelmese vagyok, - de eszembe nem jutna azon filózni, hogyha egy rímtelen de ritmusos, gazdag mondanivalóval telített, érzelmektől átitatott szép verset olvasok - ez nem jelenti azt, hogy más versforma nem érint meg.
No attól meg aztán roppant ki tudok akadni, ha olyan ember kritizál, aki önmaga még nem publikált egy normális verset, vagy prózát, és még iskolai végzettségéből kifolyólag sem tudok "felnézni" rá. Az olyanokra meg kifejezetten neheztelek, aki csak csupán azért "libben be", hogy fitogtassa nem létező tudományát.
Tudod kedves Gitka, mélyen át tudom élni a tolókocsiban élő emberek összes fájdalmát, hiszen tapasztaltam apukám révén.
Már akkor is szerettem az ilyen végtelenül okos embereket, akik kioktattak, hogy hogyan kell tolókocsiban élni. Egy nagyon kedves klubtársam mondta, hogy "mindenkit értékei szerint kell megítélni", amikor valaki megbánt. És igaza volt.
Kedves Gitka!
Nagyon szépen köszönöm, hogy itt jártál véleményeddel és tapasztalataiddal.
Szeretettel: Évi.   |
- április 15 2012 12:25:57
Kedves Gitka!
Nagyon szépen köszönöm őszinte tapasztalataidat a témával kapcsolatosan. Én úgy gondolom, hogy aki nem tud úgy írni, ahogy és a kegyetlenség, irígység génjeit hordozza magában, az ócsárol.
No persze könnyű azt mondani, hogy ne figyeljünk oda rá, de ez nem így működik. Akinek egy kicsit is érzékenyebb a lelkivilága - márpedig a költők, írók lelkivilága érzékenyebb az átlagnál - nyilvánvaló, hogy vissza tudja vetni az embert. Akinek nincs empatikus képessége, annak nem lehet beszélni, mert úgy sem tudja beleélni a másik ember helyzetébe, gondolataiba magát.
Én ugyan a kötött versforma és a rímek szerelmese vagyok, - de eszembe nem jutna azon filózni, hogyha egy rímtelen de ritmusos, gazdag mondanivalóval telített, érzelmektől átitatott szép verset olvasok - ez nem jelenti azt, hogy más versforma nem érint meg.
No attól meg aztán roppant ki tudok akadni, ha olyan ember kritizál, aki önmaga még nem publikált egy normális verset, vagy prózát, és még iskolai végzettségéből kifolyólag sem tudok "felnézni" rá. Az olyanokra meg kifejezetten neheztelek, aki csak csupán azért "libben be", hogy fitogtassa nem létező tudományát.
Tudod kedves Gitka, mélyen át tudom élni a tolókocsiban élő emberek összes fájdalmát, hiszen tapasztaltam apukám révén.
Már akkor is szerettem az ilyen végtelenül okos embereket, akik kioktattak, hogy hogyan kell tolókocsiban élni. Egy nagyon kedves klubtársam mondta, hogy "mindenkit értékei szerint kell megítélni", amikor valaki megbánt. És igaza volt.
Kedves Gitka!
Nagyon szépen köszönöm, hogy itt jártál véleményeddel és tapasztalataiddal.
Szeretettel: Évi.   |
- április 15 2012 12:27:31
Bocsánat, egyszer akartam elküldeni, de közbeszólt a technika ördöge, no ezért (is) útálom én a számítógépet.   |
- április 15 2012 13:56:27
Kedves Évike!
Nagyon nehéz és bonyolult téma! Életem ( újságírói munkám)során is rengeteg kritikában volt részem, jóban és rosszban is egyaránt.A legfontosabb, hogy a kritikát mindig úgy tegyük meg, hogy az lehetőleg épító jellegű legyen és közben ne sértsük vérig embertársainkat.Én, mindig tanultam az építő jelleggel írt "negatív" kritikákból is. Nem azt mondom, hogy nem esett rosszúl, de nyolcvan százalékban megszívleltem, főleg, ha a kritikus személy olyan "valaki" volt, akire én magam is felnézhettem, vagy elismertem a "bizonyított" képességeit. A dicséret jól esik, ha az őszinte, de csak akkor épít lekileg, ha valóban így is van.
Én azt momdom, az egészséges, kultúrált hangú építő jellegű kritikára mindig is szükség volt és lesz is.Ez csak a saját véleményem természetesen. Ebbe nem is szeretnék belebonyolódni különösebben(reggelig beszélgethetnénk róla) ezt a néhány mondadot úgy godoltam, ide kell írnom.
Szeretettel olvastam figyelemfelkető soraidat. Zsike |
- április 15 2012 14:12:49
Kedves Zsike!
Köszönöm, hogy e tényleg bonyolult és nehéz témánál meglátogattál értékes véleményeddel. Én is úgy gondolom, hogy nagyon sokat lehetne beszélgetni erről, de tulajdonképpen ami a lényeg, három mondatba belefér. És azt hiszem egyezik a véleményünk, persze, hogy szükség van az építő jellegű kritikára, ha azt olyan személytől kapjuk akire "felnézhetünk", mert bizonyított, és főleg ha kulturáltan, intelligensen, segítő szándékkal teszi. Ez a lényeg. És ez belefért egy összetett mondatba.
Köszönöm szépen, hogy meglátogattál.
Szeretettel: Évi.   |
- április 15 2012 18:36:22
Kedves Évi!
Nagyon jó a versed! Az az aljas, rossz szándékú kritikust pedig "jól kiosztottad". Művedhez ŐSZINTÉN GRATULÁLOK! |
- április 16 2012 02:43:39
Kedves Barna!
Nagyon szépen köszönöm, hogy olvastál és véleményeztél.
Az a rossz szándékú kritikus, meg megérdemelte! 
Szeretettel: Évi.   |
|
|
Hozzászólást csak bejelentkezés után küldhetsz
|
|
|
Ma 2025. április 19. szombat, Emma napja van. Holnap Konrád, Tivadar napja lesz. |
|
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezni
|
|